دانشمندان به دنبال شبیه‌سازی لئوناردو داوینچی

1158
0
اشتراک‌گذاری

گروهی از دانشمندان به دنبال شبیه‌سازی کردن شخصیت‌های بزرگ تاریخی هستند و می‌خواهند از طریق علم ژنتیک آن‌ها را بازسازی کنند. این اقدام انتقادات زیادی را به آن‌ها وارد کرده است. برخی معتقدند که شبیه‌سازی کاری غیراخلاقی است و برخی دیگر نیز باور دارند که با شبیه‌سازی بسیاری از ذهن‌های بزرگ به زندگی برگشته و می‌توانیم از آن‌ها برای حل بسیاری از معماهای حل‌نشده‌ی بشریت استفاده کنیم.

داوینچی، نقاش، مجسمه‌ساز، مخترع، موسیقی‌دان، جغرافی‌دان، مهندس و نویسنده‌ی بزرگ رنسانس و در اصل یک ایتالیایی بود. گفته می‌شود که او یکی از خلاق‌ترین و باهوش‌ترین انسان‌هایی است که کره‌ی خاکی ما به خود دیده است. او یک نابغه بود و طرز تفکر و اختراعاتش قرن‌ها جلوتر از زمان خودش بود. نقاشی‌های او بیشتر مضامینی مذهبی و آیینی دارد. او یکی از بهترین از پیشگامان هنر و نقاشی در جهان بوده و هست.

قسمت عمده‌ی نوشته‌ها و کتابهای او کشف نشده باقی‌مانده است. گفته می‌شود این کتاب‌های کشف نشده شامل اطلاعات فوق محرمانه‌ی بشری است. در سال ۱۸۶۳ میلادی، محل دفن داوینچی کشف شد. بعدها تیمی از خبره ترین تاریخ‌دانان و باستان شناسان ایتالیایی، دست‌نوشته‌هایی منصوب به لئوناردو داوینچی را کشف کردند. درگیر و دار همین اکتشافات، مهندسان ژنتیک در همان موقع ژن‌های داوینچی را نیز در همان منطقه کشف و در اختیار سازمان‌های مربوطه قراردادند. این‌یک کشف مهم برای دانشمندان بود.

کشف این ژن‌ها به دانشمندان کمک می‌کند تا بتوانند داوینچی را بازسازی کنند. مسئولیت بازسازی لئوناردو داوینچی بر عهده دانشمندان دانشگاه اوتاه است. نظر شما درباره‌ی بازسازی ژنی تکی دانشمندان قدیمی چیست؟ آیا با این کار موافقید؟ و یا این کار مخالف اصول اخلاقی می‌دانید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. منتظر شما در صفحات تلگرام و اینستاگرام شگفتی‌های تاریخ هستیم.

بدون نظر